วันอังคารที่ 14 กรกฎาคม พ.ศ. 2558

မဟာယာန ႏွင့္ေထရဝါဒ ကြာျခားမွု အေၾကာင္း

ေခါင္းစဥ္ဖတ္ရံုႏွင့္ အင္မတန္စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းမည့္ အေၾကာင္းအရာျဖစ္မွန္း စာဖတ္သူတို႔ သိရွိမည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
ယင္းသို႔ ဗုဒၶဘာသာမွ ခြဲထြက္လာေသာ ထုိလမ္းႏွစ္သြယ္ကို ေရးသား သံုးသပ္ရန္မွာ အင္မတန္ ခက္ခဲလွသည္။ အေၾကာင္းမွာ - တစ္ဖက္ေစာင္းႏွင္း ေဖာ္ျပမိလွ်င္ မိမိဘာသာ သာ အမွန္၊ အျခားဘာသာမွားယြင္းသည္ဟု မွားမွားယြင္းယြင္း သိျမင္ေစေသာ အတၱဝါဒီ သမား ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း၊ ကြဲလြဲမွုမ်ားေဖာ္ျပရာ စာဖတ္သူတို႔အား အျမင္လြဲမွား မွုမ်ားျဖစ္ေပၚေစခဲ့လွ်င္ သံဃာသင္းခြဲသည္ဟူေသာ ကံၾကီးတစ္ခုပါ ထိုက္ေခ်အံုးမည္။
သို႔ျဖစ္ရာ မွန္ကန္ေသာ အေထာက္အထားမ်ားရရွိေစရန္ စာအုပ္မ်ား ဖတ္ရွုေလ့လာရပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူ တင္ျပေသာ မဟာယာန ႏွင့္ ေထရဝါဒ အယူေဖာ္ျပခ်က္မ်ားမွာ ဗုဒၶအဆံုးအမႏွင့္ က်မ္းဂန္လာမ်ား သာ ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလိုပါသည္။
ေထရဝါဒကို မ်ားမ်ားစားစား တင္ျပေနစရာမလို စာေရးသူတို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးအမ်ားစု ကိုးကြယ္ေနသည့္ ဘာသာျဖစ္ရာ သိရွိျပီးဟု ယံုၾကည္သျဖင့္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အဓိပၸါယ္ကိုသာေဖာ္ျပလိုပါသည္။ ထို႔ေနာက္ မဟာယာနကို အက်ယ္တစ္ပြင့္ေဖာ္ျပပါမည္။
ေထရဝါဒ ဟူသည္ ေထရ ႏွင့္ ဝါဒ ေပါင္းစပ္ထားေသာ ျမင့္ျမတ္သည့္ အယူ (သု႔ိ) ရဟန္းမေထရ္တို႔၏ဝါဒ (အယူ) ဟုျဖစ္သည္။ ေထရဝါဒ အယူအရ ခႏၶာ၏ ျဖစ္ပ်က္ကိုရွုျပီး သစၥာေလးပါး သိျမင္ကာ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္သုိ႔ ဆုိက္ေရာက္ေစေသာ အယူျဖစ္ပါသည္။ (ဒီထက္ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔စြာ လည္း ေဖာ္ျပႏိုင္ပါသည္။) ဤသည္ အမ်ားက သိျမင္ထားေသာ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အဓိပၸါယ္ျဖစ္သည္။ သာဝက လမ္းစဥ္ျဖစ္ျပီး ေသာတပန္၊ သကဒါဂန္၊ အနာဂန္၊ ရဟႏၱာစသည့္ အရိယာအဆင့္ဆင့္ျဖင့္ ေလာကီမွ နိဗၺာန္သို႔ကြ်တ္တမ္းဝင္ေစ ေသာ လမ္းစဥ္ျဖစ္သည္။
မဟာယာန ဟူသည္ကား ေဗာဓိသတၱယာန ေခၚ ဘုရားအေလာင္းလမ္းစဥ္ကို ဦးစားေပးေသာ ဗုဒၶဘာသာဂိုဏ္းျဖစ္သည္။ မဟာ (ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္ေသာ) ယာန (ဝါဒ)(လမ္းစဥ္) ဟုေခၚဆုိရသည့္ အေၾကာင္းႏွစ္ခ်က္ရွိသည္။ ၁။ သတၱဝါအမ်ားကိုကယ္တင္ႏုိင္သျဖင့္ ၾကီးက်ယ္မ်ားျပားေသာ အနက္၊ ၂။ သမာရိုးက်ဗုဒၶဘာသာ (ေထရဝါဒႏွင့္ ဟိနယာန) တု႔ိထက္သာလြန္ျမင့္ျမတ္သည့္ရည္မွန္းခ်က္ရွိေသာ အနက္… ထုိအနက္ႏွစ္ခုေၾကာင့္ မဟာဟုေခၚဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
သဒၶရ္မပု႑ရိက က်မ္းတြင္ မဟာယာနဝါဒကို အလြယ္နည္းျဖင့္သိရန္ ပံုျပင္ျဖင့္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုထားသည္။ အိမ္ၾကီးတစ္အိမ္တြင္ ကေလးငယ္မ်ား ကစားေနစဥ္ ထိုအိမ္ၾကီး မီးေလာင္သည္ဆိုပါစို႔။ ကေလးငယ္မ်ားက ဘာမွ် လုပ္တတ္ၾကလိမ့္မည္မဟုတ္။ ထိုအခါ အားေကာင္းေမာင္းသန္ဖခင္ျဖစ္သူက ကေလးငယ္မ်ားႏွင့္တကြ ကစားစရာမ်ားကိုပါ ယာဥ္ရာထားၾကီးေပၚတင္ျပီး မီးေဘးလြတ္ကင္းရာ သို႔ထြက္ခဲ့သည္။ ထိုပံုျပင္၌ မီးေလာင္ေနသာ အိမ္ၾကီး ကို ေဒါသမီး၊ ေလာဘမီး၊ ေမာဟမီး ဟုန္းဟုန္းေတာက္ေလာင္ျမိဳက္ေနေသာ ဤကမၻာေလာကၾကီး၊ ကေလးငယ္မ်ားကို ပုထုဇဥ္လူသားမ်ား၊ ကယ္တင္သူ ဖခင္ကို ဘုရားေလာင္း၊ ကယ္တင္ရာ ယာဥ္ကို ဘုရားအေလာင္းက်င့္စဥ္ (ေဗာဓိသတၱယန) စသည့္ ဥပမာမ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပထားေလသည္။ ကေလးငယ္မ်ား ကစားေနေသာ ကစားစရာယာဥ္မ်ားတြင္ လူတကယ္စီးႏိုင္ေလာက္ ေသာ လွည္းရုပ္မ်ားလည္း ရွိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိလွည္းကေလးမ်ားသည္ ထကယ့္အေရးအေၾကာင္းရွိလာပါ မူကား အကူအညီရႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ရွင္းျပထားသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ မဟာယာန အယူအရ တစ္ဦး တစ္ေယာက္တည္း နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ ရန္က်င့္ျခင္းသည္ မျမင့္ျမတ္၊ မိမိကုိယ္တုိင္ ဘုရားျဖစ္မွသာ ေလာကကို ကယ္တင္ႏိုင္ျပီး အားလံုးကြ်တ္ေအာင္ျပဳႏုိင္အပ္ေပသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။
နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ရန္ က်င့္စဥ္ သံုးနည္း (ဝါဒ ၃ဝါဒ) ရွိသည္။
၁။ သာဝကယာန ( သာဝက ရဟန္းဘဝျဖင့္ နိဗၺာန္ဝင္ျခင္း)
၂။ ပေစၥကဗုဒၶယာန (ပေစၥက ဗုဒၶဘဝျဖင့္ နိဗၺာန္ဝင္ျခင္း)
၃။ ေဗာဓိယာန (ဘုရားအျဖစ္မွ နိဗၺာန္ဝင္ျခင္း) (ယင္းလမ္းစဥ္ကို ေနာက္ပိုင္း ဘုရားေလာင္းက်င့္စဥ္ (သမၼာသေမၺာဓိ) ဟုလည္းေခၚသည္။)
စသည္တို႔ျဖစ္သည္။

ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူျပီး သုံးလ အၾကာမွာ ပထမ သဂၤါယနာ တင္ျပီးေနာက္ပိုင္း ဟိနယာနဂိုဏ္းတစ္ခု ေထရဝါဒ မွခြဲထြက္လာသည္။ ျမတ္စြာဘုရားပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီး ႏွစ္ ၁၀၀ ရာၾကာမွာ ဒုတိယ သဂၤါယနာကာလတြင္း ဝိနည္းဆယ္ပါး တီထြင္ျပ႒ာန္းမွုေၾကာင့္ မူလ ေထရဝါဒဂိုဏ္း ရဟႏၱာမေထရ္ၾကီးတို႔က မိမိတို႔အား သံဃာကံထားျပီး သာသနာေတာ္ သန္႔စင္ခဲ့သည္ကို အျငိဳးထားကာ ရဟႏၱာဆုိသည္မွာ ကိေလသာမကုန္ေသး။ သံေယာဇဥ္ မကုန္ေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘက္လိုက္မွု ျပဳတတ္ေသးသည္။ အမွားကိုလည္း ျပဳတတ္ေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အရိယာဂုဏ္ယုတ္ေလ်ာ့ ေအာင္ေျပာဆုိ ေဝဖန္ျပီးလွ်င္ မိမိတို႔သည္ ထိုပထမ သဂၤါယနာတင္ ရဟႏၱာအိုၾကီးမ်ား၏ သာဝက လမ္းစဥ္ကို မလိုက္လိုေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာခဲ့သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အစဦးပိုင္းတြင္ ဟိနယာနဂိုဏ္းဝင္တို႔သည္ ပေစၥကဗုဒၶလမ္းစဥ္ကို က်င့္ၾကံအားထုတ္ရာ ေနာက္ပိုင္း ၄င္းထက္ပိုျမင့္ျမတ္ေသာ ဘုရားလမ္းစဥ္ (ဝါ) ဘုရားေလာင္းလမ္းစဥ္ (သမၼာသေမၺာဓိ) သျဖင့္ မဟာယာန အျဖစ္သို႔ အသြင္ေျပာင္းခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဟိနယာန ဂိုဏ္းေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့သည္။
ဤတြင္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္တစ္ခ်က္ဝင္လာသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ လူ႔ျပည္၌ သာဝကလမ္းစဥ္ကို သာေဟာၾကားခဲ့သည္။ အတိအက်ဆုိရေသာ္ ဓမၼကၡႏၶာ(တရားအစု) အားျဖင့္ ၈၄၀၀၀ သာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မဟာယာန လက္စြဲက်င့္ၾကံေသာ သမၼာသေမၺာဓိလမ္းစဥ္ကို မည္သို႔ရရွိသနည္းျဖစ္သည္။
မဟာယာန က်မ္းဂန္အရ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သမၼာသေမၺာဓိ (ဘုရားအေလာင္း) လမ္းစဥ္ကို နဂါးျပည္တြင္ ေဟာခဲ့သည္။ ေအဒီ ၁၀၀-၂၀၀ တြင္ နာဂါရ္ဇုန ရဟႏၱာသည္ ေလာကီပညာရပ္တြင္ သိဒၶိေပါက္ျပီး နဂါးျပည္သုိ႔ တက္ေရာက္ကာ ေဗာဓိသတၱလမ္းစဥ္ႏွင့္ သုညသဝါဒကုိ သင္ယူခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သင္ယူထားေသာ ဝါဒကို ျပန္လည္ ျပန္႔ပြားေစရာ မဓ်ာမက ဝါဒဟုသာ အမည္တြင္သည္။ ေအဒီ(၂၇၀-၃၅၀)တြင္ ေယာဂစာရဂိုဏ္း အယူဝါဒတည္ထြင္သူ ေမေတၱယ်နာထ မွ မဓ်ာမက ဝါဒကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းျပန္႔ပြားခဲ့သည္။ ယခုအခါယင္း ေမေတၱယ်သည္ သုတိသာနတ္ျပည္တြင္ စံျမန္းေနေသာ ေနာင္ပြင့္မည့္ ေမေတၱယ်ဘုရားဟု မဟာယာနတုိ႔မွ ယံုၾကည့္ထားၾကသည္။ မာဓ်မိကဝါဒ သည္ အလယ္အလတ္ျဖစ္ေသာ ပေစၥကာဗုဒၶါယာနအယူကို လက္ခံသျဖင့္ ထိုထက္ပိုျမင့္ျမတ္ေသာ သမၼာသေမၺာဓိ အယူသို႔ကူးေျပာင္းရာ မဟာယာနပီျပင္လာခဲ့သည္။
မဟာယာနတြင္ ဒသဘူမိကဆယ္ဆင့္တရား၊ ေဗာဓိသတၱ၏ အဓိ႒ာန္၊ ပါရမီေျခာက္ပါး က်င့္စဥ္တရား စသည္ျဖင့္စသည္ျဖင့္ ခိုင္မာေသာ တရားအုတ္ျမစ္မ်ား ရွိေနရာ ယေန႔တိုင္ တည္ျမဲရေသာ အေၾကာင္းအရင္းတစ္ရပ္ျဖစ္ေပသည္။
ဥပမာ- အတၱႏွင့္ အနတၱ အစြန္းႏွစ္ဖက္၏ အလယ္ဗဟုိက်င့္စဥ္၊ အစြန္းတရားပယ္နည္း၊ ပတ္လည္ျငင္းပယ္နညး္ ၈မ်ိဳး၊ (Negation of Negation) ေနာက္ဆံုးတြင္ အစြဲအားလံုးကင္းေသာ နိဗၺာန္အစစ္ (သုညတာ) သို႔သိျမင္ရသည္ဟု ဆုိထား၏။
သုိ႔ေသာ္ မဟာယာနတြင္ အမ်ားေဝဖန္စရာ အခ်က္မ်ားရွိေနေသးသည္။ ၄င္းမွာ ဘုရားေလာင္း ကိုးကြယ္ျခင္းျဖစ္သည္။ မဟာယာန၏ အယူမွာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူျပီး လူ႔ျပည္သို႔ ဆင္းျပီး တရားမဟာခဲ့ ပံုရိပ္၊ ကာယအတုတို႔ျဖင့္သာျဖစ္ျပီး ဘုရားေလာင္းမ်ားကို တစ္ဆင့္ပါးျပီးလည္း ေဟာေတာ္မူေၾကာင္ယံုၾကည္ၾကသည္။ ထိုသုိ႔ယံုၾကည္ျခင္းသည္လည္း အေၾကာင္းမဲ့မဟုတ္။ ဗုဒၶကုိ ကာယသံုးပါးျဖင့္ ခြဲျပထားျပီး ထုိကာယတို႔အား လူတို႔မဖူးေတြ႔ရပံု တို႔ပါတိတိက်က်ညြန္းဆုိထားၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အေရးအေၾကာင္းတစ္ခုခုလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားမွမကယ္။ ဘုရားေလာင္းမ်ားသာ လာေရာက္ကယ္တင္ၾကသည္ဟု ယံုၾကည္သည္။ ဘုရားေလာင္းမ်ားသည္ နတ္သား၊ နတ္သမီးအျဖစ္လည္းေကာင္း ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ လက္ရွိ တရုတ္တို႔ကိုးကြယ္ေနသာ ကြမ္ယင္မယ္ေတာ္မွာ ဘုရားေလာင္းျဖစ္သည္ဟုယံုၾကည္ၾကသည္။ မဟာယာနတို႔သည္ အရိေမေတၱယ် မပြင့္မီ ကာလ ၾကားကာလမွ ဘုရားေလာင္းမ်ားကို ေဘးဒုကၡမ်ားမွ လြတ္ေျမာက္ရန္ ကယ္တင္ေပးေစလိုျခင္းငွာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကေလသည္။
ထိုသို႔ဘုရားေလာင္းကိုးကြယ္ျခင္းသည္ မဟာယာနတြင္ အင္မတန္ေခတ္စားျပီး အိႏၵိယ မွ ျဗိႆႏုိးကိုပင္ အမည္ေျပာင္းလဲေခၚဆိုကာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ အျဖစ္ကိုးကြယ္သည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေျပာင္းလဲလာျပီး ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ကိုကိုးကြယ္ရာတြင္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္၏ မိဘုရား နတ္သမီးကိုပါကုိးကြယ္ျခင္းအထိ ျဖစ္လာသည္။ ယင္းကိုးကြယ္မွု သည္ ျမန္မာ သု႔ိ ပုဂံေခတ္ကတည္းက စီးဝင္ျပီး ေဂါတမျမတ္စြာ ဘုရားအားထု လုပ္ရာ ေဘးတြင္ နတ္သားႏွင့္ နတ္သမီးပါေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔မွ ကာမုဂုဏ္ေမြ႔ေလ်ာ္မွုကိုဦးစားေပးလာၾကရာ အယုတ္အညံ႔ဆံုး ေလာကီ ရွုပ္ေထြးေပြလီမွုမ်ား ပါဝင္ဆက္စပ္လာေတာ့သည္။ ဘုရားအေလာင္းမ်ားစြာကို နတ္ဘုရားမမ်ားျဖင့္ စံုတြဲလိုက္ကိုးကြယ္တတ္ေအာင္ ေဘးမွေနျပီး သြန္သင္ေပးသူတို႔မွာ ဟိႏၵဴတျႏၱဆရာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။
အမွန္လွ်င္ ဗုဒၶအယူဝါဒအရ ဘုရားေလာင္းဟူသည္ ဘုရားမျဖစ္ေသး။ ကိေလသာ မကုန္စင္ေသး။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုးကြယ္ရန္ မသင့္ျမတ္ဟု ယူဆထားၾကသည္။ ဤတြင္လည္း ေထရဝါဒႏွင့္ မဟာယာန ကြဲလြဲခ်က္ကိုလည္း ေတြ႔ႏုိင္သည္။
မဟာယာန ယံုၾကည္ကုိးကြယ္မွုကို နတ္ဘုရားကိုးကြယ္မွုျဖင့္ အဆံုးသတ္ ထားျခင္းေၾကာင့္ အထင္အျမင္မေသးသင့္ေပ။ မဟာယာနတြင္လည္း အျခား ျငင္းမရေသာ မွန္ကန္သည့္ အခ်က္မ်ား လည္းရွိေနသည္။ က်င့္စဥ္အားျဖင့္ ကြဲလြဲမွုမ်ားရွိေသာ္လည္း ကိေလသာ ကုန္စဥ္ရန္ ရည္မွန္းခ်က္ တူညီၾကသည္။ အျခားျခားေသာ တူညီမွုမ်ားလည္းရွိေနသည္။
သို႔ရာတြင္ အေနာက္တိုင္းႏုိင္ငံသားမ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာကိုေလ့လာစမ္းစစ္ျပီး မဟာယာနသုိ႔ ကူးေျပာင္းသူမ်ားရွိသကဲ့သို႔ ေထရဝါဒသို႔ ကူးေျပာင္းသူမ်ား လည္းရွိေနသည္ကိုေတြ႕သည္။
စာဖတ္သူုတိ႔ အေနျဖင့္ မိမိတို႔ကိုးကြယ္ေသာ ေထရဝါဒ၏ အႏွစ္အရသာႏွင့္ သစၥာေလးပါးကို ပိုင္းျခားသိျမင္ျပီး မဂၢင္ရွစ္ပါး တရားအားျဖင့္ ပြားမ်ားက်င့္ၾကံကာ နိဗၺာန္လမ္းသို႔ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ၾကပါေစ။
စာေရးဆရာ ဦးေအာင္ျမတ္မြန္ ေရးသားေသာ 'ေနာင္ပြင့္မည့္ အရိေမတိယ် ဘုရား' စာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္၍ ေရးသား ပူေဇာ္ အပ္ ပါသည္။
ေအာင္ခမ္း (ရိုးရာေလး)







မာရ္နတ္


သိပ္ တန္ဖိုး ရိွတဲ့ ပို႔စ္ေလး ပါ မာန္နတ္ ဆိုတာ အခုမွ စံုစံု လင္လင္ သိခြင့္ ရတာ အက်ဳိးမ်ား၏။
၁-မာရ္ငါးပါး ဆိုတာ မာရ္နတ္ ငါးေယာက္ ကိုေျပာတာလား ??
၂-ဘုရား မရွိေတာ့ေပမယ့္ သိၾကားမင္း တို႔ နတ္ျပည္ကို ဘာလို႔ သြား မသိမ္းလဲ ??
၃-ဘိကၡဳနီ သာသနာကို က်ေတာ့ ဘာလို႔ မေႏွာက္ယွက္ခဲ့ တာလဲ ??
၄-ဘုရား ကို ပရိနိဗၺာန္ စံခိုင္းတာ မာရ္နတ္ အႀကီး မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုတယ္၊
မာရ္နတ္ေသးေသးေလး တဲ့ မာရ္နတ္ႀကီးကသာ စံခိုင္းရင္ ခ်က္ခ်င္း စံရမွာ ဆိုတာဟုတ္လား ??
၅-မာရ္နတ္ ခိုင္းလို႔ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတာ လား၊ ဝက္သားစား လို႔လား ??
၆-မာရ္နတ္ အခု ဘယ္မွာလဲ ??
၇-မာရ္နတ္ ကို ေႏွာင့္ယွက္လို႔ မရေအာင္ ဘုရားက ဘာလို႔ တန္ခိုး နဲ႔ မတားလဲ ??
၈-ရွင္ဥပဂုတ္ က မာရ္နတ္ ကို ဆံုးမတယ္ ဆိုတာ ဟုတ္လား ??
မာရ္ ရဲ႕အေၾကာင္းေလး အရင္ ရွင္းရေအာင္ မာရ္ ဆိုတာ မာရ ဆိုတဲ့ ပါဠိ ကေနလာတာ မာရ ဆိုတာ ေသျခင္း၊ ေသေစျခင္း လို႔ အဓိပၸါယ္ ရတယ္။
မာရ္ ဆိုတာ ေသတတ္တဲ့ သေဘာ ေသေအာင္ သတ္တတ္တဲ့ သေဘာကိုေျပာတာ။
☆☆မာရ္ (၅) ပါး ကို အက်ဥ္းေလး ေျပာျပမယ္။
(၁) ကိေလသ မာရ္ (၂) ခႏၶ မာရ္ (၃) မစၥဳ မာရ္ (၄) အဘိသခါၤ မာရ္ (၅) ေဒဝပုတၱ မာရ္
☆ ကိေလသမာရ္ ဆိုတာ တစ္ေထာင့္ငါးရာ ကိေလသာေတြ ကိုေျပာတာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ဣႆာ ၊ မစၧရိယ အစ ရွိတဲ့ ကိေလသာေတြဟာ စိတ္ ကို ပူေလာင္ေစတတ္တယ္၊ ညစ္ႏြမ္းေစတတ္ တယ္၊ ပင္ပန္းဆင္း ရဲေအာင္ ႏွိပ္စက္ တတ္တယ္။
ဒီ ကိေလသာေတြ ရွိေန သေရြ႕ကေတာ့ သံသရာ မွာ တလည္လည္ နဲ႔ အျမဲေသေနဦးမွာပဲ။
ဒီလိုေသေစ တတ္လို႔ ကိေလသာ ကို မာရ္လို႔ေခၚတယ္။
☆ ခႏၶမာရ္ ဆိုတာ ဒီ ခႏၶာ ၅ပါး ကို ေျပာတာပဲ။ ခႏၶာ ရွိသေရြ႕ ေသေနဦးမွာပဲ။ ဘယ္ ခႏၶာျဖစ္ျဖစ္ ေသေနဦး မွာပဲ။
ေသတတ္ လို႔ ခႏၶာ ၅ပါး ကို မာရ္ လို႔ေခၚတယ္။
☆ မစၥဳမာရ္ ဆိုတာ ေသျခင္း တရားပါပဲ။ မရဏ ကိုေျပာတာေပါ့။ ေသတတ္ တဲ့ မစၥဳကို မာရ္ လို႔ေခၚတယ္။
☆ အဘိသခါၤမာရ္ ဆိုတာ ကိုယ္ျပဳထားတဲ့ ကုသိုလ္ကံ၊ အကုသိုလ္ ကံေတြကိုေျပာတာ။
ကုသိုလ္ ကံေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့ ဘဝေရာက္မယ္။ အကုသိုလ္ ကံေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ ဘဝ ေရာက္မယ္။ ဘယ္ ဘဝေရာက္ေရာက္ ေသမွာပဲ။ ေသေစတတ္ လို႔ အဘိသခါၤ ကို မာရ္ လို႔ ေခၚတယ္။
☆ ေဒဝပုတၱ မာရ္ ဆိုတာ မာရ္နတ္ ကို ေျပာတာ။
မာရ္နတ္ ဟာ သတၱဝါေတြ သံသရာဝဋ္ က လြတ္မွာေၾကာက္တယ္။ ၃၁ဘံု ဘယ္ကို သြားသြား သူ သေဘာ က်တယ္။
လြတ္ထြက္ သြားမွာေၾကာက္ လို႔ လြတ္ေၾကာင္း လုပ္ရင္ ေႏွာင့္ယွက္တယ္။
မာရ္နတ္ အေႏွာင့္ အယွက္ ခံရရင္ သံသရာ လြတ္ေၾကာင္း မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။
၃၁ဘံုမွာပဲ ေပ်ာ္ေမြ႕ေတာ့တယ္။ ဘယ္ဘံုျဖစ္ျဖစ္ ေသမွာပဲ။
ဒီလိုေသေစတတ္ လို႔ ေဒဝပုတၱမာရ္နတ္ ဟာလည္း မာရ္ ပါပဲ။
ဒီေတာ့ မာရ္ငါးပါး ဆိုတာက မာရ္နတ္ ငါးပါး ကိုေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။
မာရ္နတ္ ကလည္း ငါးေယာက္ မက ရွိေနႏုိင္ပါတယ္။
ဘုရား နဲ ႔သံဃာေတြ ကို ေႏွာင့္ယွက္ တဲ့ မာရ္နတ္ ကေတာ့ သူ တစ္ေယာက္တည္း ပါပဲ။
၁ ရဲ႕ အေျဖ ၿပီးပါၿပီ။
************************************************
မာရ္နတ္ ဟာ နတ္ျပည္ ၆ထပ္ မွာ အထက္ဆံုး နတ္ဘံု မွာေနတယ္။
နတ္ျပည္ ၆ ထပ္ ရဲ႕ စည္းစိမ္ နဲ႔ သက္တမ္းေလး နည္းနည္းေျပာျပမယ္။
☆စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ ဆိုတာ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ ရဲ႕ အလယ္ မွာ ရွိတယ္။
ဓတရ႒၊ ဝိရုဠွက၊ ဝိရူပကၡ၊ ကုေဝရ ဆိုတဲ့ နတ္မင္းႀကီး ေလးပါး က အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။
စတုမဟာရာဇ္နတ္ေတြ ဆိုတာ အလြန္ တန္ခိုးႀကီးတယ္။
သက္တမ္း က ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ရွိတယ္။
လူသက္ နဲ႔ ဆို အႏွစ္ ၉သန္း ရွိတယ္။
☆တာဝတႎသာ သူ႔ထက္ ပိုၿပီးျမင့္တယ္။ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ထိပ္ မွာ ရွိတယ္။
သိၾကားမင္း ဦးမဃ နဲ႔ တကြ ၃၃ေယာက္ေသာ နတ္မင္းႀကီး တို႔ အုပ္စိုးတယ္။
အေခါင္နတ္မင္း ကေတာ့ ဦးမဃ ပဲ။ (မာဃ မဟုတ္ မဃ သာ အမွန္)
တျခား နတ္မင္းေတြလည္း ရွိတယ္။ နတ္သား တစ္ေယာက္ေတာင္ မွာ နတ္သမီး အေႁခြအရံ
၅၀၀ ျခံရံၿပီး ကာမဂုဏ္ ခ်မ္းသာကို ခံစားတယ္။
သက္တမ္း က ႏွစ္ ၁၀၀၀ လူလို တြက္ရင္ ၃ကုေဋ၆သန္း ရွိတယ္။
☆ယာမာ ကေနစၿပီး ဘံု ဗိမာန္ေတြဟာ ေကာင္းကင္ယံ မွာ တည္တယ္။
ယာမာနတ္ေတြ ကို ဆင္းရဲျခင္း ကင္းေသာနတ္ေတြ လို႔ေခၚတယ္။
နတ္ခ်မ္းသာကို ခ်ည့္ သီးသန္႔ ခံစားတဲ့ နတ္ေတြ။
သက္တမ္း က ႏွစ္ ၂၀၀၀ လူလို တြက္ရင္ ၁၄ကုေဋ၄သန္း ရွိတယ္။
နတ္ဘံု တိုင္း မွာ ကိုယ့္ နတ္မင္းႀကီးနဲ႔ကိုယ္ ရွိတယ္။
ယာမာ နတ္ျပည္ အတြက္ေတာ့ သုယာမနတ္မင္း က အေခါင္နတ္မင္းႀကီးပဲ။
☆တုသိတာနတ္ျပည္ ဆိုတာ အလြန္ႏွစ္သက္ ရႊင္လန္း တယ္။
ဘုရားေလာင္း နဲ႔ မယ္ေတာ္ေဟာင္းေတြ ဒီဘံုမွာ လာျဖစ္ၾကတယ္။
အေခါင္နတ္မင္းႀကီး က သႏၲဳႆိတနတ္မင္း ပဲ။
သက္တမ္း က ႏွစ္ ၄၀၀၀ လူလို ဆို ၅၇ ကုေဋ ၆သန္း ရွိတယ္။
☆နိမၼာနရတိနတ္ျပည္ ဆိုတာ ကိုယ့္စည္းစိမ္ ကိုယ္စိတ္ႀကိဳက္ ဖန္တီး လို႔ ရတယ္။
ေအာက္ကနတ္ျပည္ေတြ က ကိုယ့္ ကုသိုလ္ကံ အလိုက္ ဘံုဗိမာန္ အစ ရွိသျဖင့္ ရတယ္။
ဒီနတ္ျပည္ ကေတာ့ စိတ္ႀကိဳက္ ဖန္တီးၿပီး ခံစားလို႔ ရတယ္။
လိုတာထက္ ပိုၿပီးခံစားလို ႔ရတယ္။
သက္တမ္း က ႏွစ္ ၈၀၀၀ လူလို ဆို ၂၃၀ ကုေဋ ၄ သန္း ရွိတယ္။
ေက်ာင္းတကာမႀကီး ဝိသာခါ ေသေတာ့ ဒီဘံု ကို ေရာက္တယ္။
☆ပရနိမၼိတဝႆဝ တီနတ္ျပည္ က နတ္ျပည္ ၆ထပ္ မွာ အျမင့္ဆံုး ပဲ။
စည္းစိမ္ ကလည္း ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ဖန္ဆင္းစရာ မလိုဘူး။
ကၽြန္အေစ အပါးနတ္ေတြ က ဖန္ဆင္းေပးတယ္။
သူတို႔ က လိုတာထက္ ပိုၿပီး ခံစားခ်င္ ရင္ေတာင္ သူမ်ား ဖန္ဆင္းေပးရတယ္။
သက္တမ္း က ႏွစ္ေပါင္း ၁၆၀၀၀ လူ လို ၉၂၁ သန္း အထိ ရွည္ၾကာတယ္။
မာရ္နတ္ က ဒီဘံု မွာေနတယ္။ အေခါင္နတ္မင္းႀကီးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
မာရ္နတ္ သားပဲ။ အေခါင္နတ္မင္းႀကီး က ဝႆ ဝတီ နတ္မင္းႀကီး သပ္သပ္ ရွိတယ္။
မာရ္နတ္ ကို စင္ၿပိဳင္ လို႔ေတာ့ သတ္မွတ္လို႔ ရတယ္။ သူ႔ တပည့္ေတြ က မ်ားတာကိုး။
ဗိုလ္ဆို လည္း သူပုန္ဗိုလ္ပဲ ဆိုပါေတာ့။
မာရ္နတ္ က ပံုထဲက လို ရုပ္ဆိုးဆိုး မဟုတ္ပါဘူး။
ကာမာဝစရနတ္ျပည္ ၆ ထပ္ မွာ အေခ်ာအလွဆံုး နတ္ေတြထဲ က တစ္ပါးပါ။
အားႀကီး တဲ့ ကုသိုလ္ကံေတြ ျပဳခဲ့ဖူး သူပါ။
ဒီေလာက္ ဆို မာရ္နတ္က သိၾကားမင္း ကို ဘာလို႔ သြားၿပီး မတိုက္ခိုက္ မသိမ္းပိုက္ သလဲ
သိေလာက္ၿပီေပါ့ေနာ္။
သူ႔ေနရာေလာက္ မွ စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာ မရွိ။ သက္တမ္း မရွည္တဲ့ေနရာ ကို သူက ဘာလုပ္ဖို႔လာသိမ္းမလဲ။ မာရ္နတ္ က ဒီေလာက္ မအ ဘူးေလ။
၂ ရဲ႕ အေျဖၿပီးပါၿပီ ။
*************************************************
မာရ္နတ္ ဆိုတာ သံသရာ လြတ္ေၾကာင္းက လြဲရင္ ဘာလုပ္လုပ္ အျမဲ အေကာင္းျမင္တယ္။
သံသရာ လြတ္ေၾကာင္း လုပ္လို႔ ကေတာ့ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ တားတယ္။
သိဒၶတၳ မင္းသား ေတာထြက္ခ်ိန္ မွာလည္း တားခဲ့တယ္။
ဘုရားျဖစ္ကာနီးခ်ိန္ မွာလည္း ေလႀကီးမိုးႀကီး ျပာပူမီး နဲ႔ ေမွာင္ႀကီး တစ္တန္
ဓားလွံ မႂကြင္း ပစ္ခတ္ ခြင္းၿပီး ေႏွာင့္ယွက္တယ္။
ေဘးနားမွာ ရွိေနတဲ့ ဘုရားျဖစ္တာ နဲ႔ ႀကိဳဆိုမယ့္ သူေတြ ထြက္ေျပးၾကတယ္။
သိၾကားမင္း က ခရုသင္း၊ ျဗဟၼာမင္း က ထီးျဖဴ၊ ပၪၥသိခၤနတ္မင္း က ေဗလုဝေစာင္း။
ကိုယ့္ပစၥည္း ဘယ္နား က်န္မွန္းေတာင္ မသိေအာင္ ထြက္ေျပးၾကတယ္။
(တကယ္ေတာ့ ေဗလုဝေစာင္း က မာရ္နတ္ ရဲ႕အပိုင္ ဘုရားေလာင္း ၆ႏွစ္ လံုးလံုး အျပစ္လုပ္ ရင္ေထာက္ျပ ၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါး တီးဖို႔ ဂ်ဳိင္းၾကား ညႇပ္လာတာ။
၆ႏွစ္ လံုး အျပစ္တစ္ခ်က္ မွ မရွိတဲ့ ဘုရားေလာင္း ကို စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္ ေစာင့္ၾကည့္ရင္း က ထြက္က်ေန ခဲ့တာ။ ဒါကို သိၾကားမင္း ေကာက္ၿပီး ပၪၥသိခၤနတ္မင္း ကို ေပးလိုက္တာ ###
^^^ဒီေနရာ မွာ က က်မ္းညႇိ စရာေတြမ်ားတာ ရယ္ ပို႔စ္ နဲ႔ လည္း သိပ္မဆိုင္လို႔ ဒီေလာက္ပါပဲ)
သမီးေတာ္ သံုးေယာက္ ရဲ႕ အလွအပ၊ အေတြ႕အထိ၊ အေမႊးနံ႔သာ၊ အရက္ေသစာ မ်ဳိးစံုနဲ႔ ေႏွာင့္ယွက္ တယ္။
မရဘူး။
အရုဏ္တက္ခ်ိန္ မွာ ပဲ အရဟတၱဖိုလ္ အထြတ္ တပ္တဲ့ အာသေဝါတရား တို႔ အျမစ္မက်န္ ဖယ္ရွားၿပီး သဗၺညဳတ ဉာဏ္ ကို ရသြားတယ္။
ဒီေတာ့ သတၱသတၱာဟ ၄၉ ရက္ ရဲ႕ အလြန္ အ႒မသတၱာဟ အဇပါလေညာင္ပင္ ကို ဘုရားေနာက္ တဖန္ ျပန္ေရာက္ခ်ိန္ မွာ မာရ္နတ္ က အခ်ိဳသပ္ နဲ႔ လာေတာင္းပန္တယ္။
အရွင္ဘုရား အေန နဲ႔ အရဟတၱဖိုလ္ လည္း တိုင္ပါၿပီဘုရား။
အရွင္ ဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳပါေတာ့ လို႔ လာေတာင္းပန္တယ္။
ဘုရားက ျပန္ေျပာတယ္။
ငါဘုရား မွာ ဘိကၡဳ၊ ဘိကၡဳနီ၊ ဥပါသကာ၊ ဥပါသိကာ ပရိသတ္ ေလးပါးတို႔ က တရားေတြ ကို
- ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္မေဆာင္ ရြက္ႏုိင္ၾကေသးဘူး ဆိုလၽွင္
- သူတပါး ကို မေဟာေျပာႏုိင္ေသးဘူး ဆိုလၽွင္
- ဆန္႔က်င္ဘက္ လာေျပာလို႔ မွ မႏွိမ္နင္းႏုိင္ေသးဘူး ဆိုလၽွင္
ဂုဏ္ အရည္အခ်င္း မျပည့္ေသး သေရြ႕ ပရိနိဗၺာန္ မျပဳေသးဘူး လို႔ ျငင္းခဲ့တယ္။
မာရ္နတ္ စိတ္ပ်က္ပ်က္ နဲ႔ ျပန္သြားတယ္။
ၾကား ကာလေတြမွာ ၾကံဳရင္ၾကံဳ သလို ေႏွာင့္ယွက္တယ္။
ဘုရား က မာရ္နတ္အေပၚ မွာေရာ က်န္ သတၱဝါေတြ အေပၚမွာေရာ ေမတၱာထားတယ္။
အေႏွာင့္ အယွက္ေတြ ကို ဂရုမစိုက္ ပဲ ဆက္လက္ တရားျပတယ္။
သတၱဝါေတြ အေပၚမွာ ကရုဏာ ထားၿပီး တရားျပတယ္။
မာရ္နတ္ေႏွာင့္ယွက္ သမၽွ ကို ဥေပကၡာ နဲ႔ ခြင့္လႊတ္ေပးခဲ့တယ္။
(မာရ္နတ္ မေႏွာင့္ယွက္ႏုိင္ေအာင္ ခ်ဳပ္ထား တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မလုပ္ ရျခင္း အေၾကာင္း ေနာက္မွ ထင္ရွားပါ လိမ့္မယ္)
ဘိကၡဳနီ သာသနာ အတြက္ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ တို႔ ႀကိဳးစားေနခ်ိန္ မွာ မာရ္နတ္ မေႏွာင့္ယွက္ရတဲ့ အေၾကာင္း ကေတာ့ ဘိကၡဳနီသာသနာေပ ၚမွ ပရိသတ္ ၄ပါး စံုမယ္။ ဒီ ပရိသတ္ေလးပါး စံုၿပီး မွ ဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳမွာမို႔ မေႏွာက္ယွက္ခဲ့တာပါ။
၃ ရဲ႕ အေျဖ ၿပီးပါၿပီ ။
***************************************************
ပရိနိဗၺာန္ မျပဳခင္ ၃လ အလို မွာ တစ္ခါ လာေတာင္းပန္တယ္။
အရွင္ ဘုရား အ႒မ သတၱာဟ မွာေျပာခဲ့တဲ့ ငါဘုရား မွာ ဘိကၡဳ၊ ဘိကၡဳနီ၊ ဥပါသကာ၊ ဥပါသိကာ ပရိသတ္ ေလးပါးတို႔က တရားေတြကို.......
- ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကေသးဘူး ဆိုလၽွင္
- သူတပါး ကို မေဟာေျပာႏုိင္ေသးဘူး ဆိုလၽွင္
- ဆန္႔က်င္ဘက္ လာေျပာလို႔မွ မႏွိမ္နင္းႏုိင္ေသးဘူး ဆိုလၽွင္
ဂုဏ္ အရည္အခ်င္း မျပည့္ေသးသေရြ႕ ပရိနိဗၺာန္ မျပဳေသးဘူးဆိုတဲ့ စကား မွတ္မိပါသလား ဘုရား။
ယခု အခါတြင္ အရွင္ဘုရား ၌
ပရိသတ္ေလးပါး မွာ ဘိကၡဳ ပရိသတ္ သည္ ဗုဒ ၶတရားေတာ္ ကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ေဆာင္ရြက္ မွတ္သား၍ သူတပါး တို႔ကိုလည္း ေဟာေျပာႏုိင္ပါၿပီ။ ဆန္႔က်င္ဘက္ေျပာလာသူ တို႔ကိုလည္း တရား သျဖင့္ႏွိမ္နင္းၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္းႏွင့္ တကြ တရားကို ေဟာျပႏုိင္ပါၿပီ ပရိနိဗၺာန္ စံယူရန္ အခ်ိန္အခါ သင့္ပါၿပီ။ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူပါေတာ့ဘုရား။
ဘိကၡဳနီ ပရိသတ္ သည္ ဗုဒၶ တရားေတာ္ကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ေဆာင္ရြက္ မွတ္သား၍ သူတပါး တို႔ကို လည္း ေဟာေျပာႏုိင္ ပါၿပီ။ ဆန္႔က်င္ဘက္ေျပာလာသူ တို႔ကိုလည္း တရားသျဖင့္ႏွိမ္နင္းၿပီး အက်ဳိး အေၾကာင္းႏွင့္ တကြ တရားကို ေဟာျပႏုိင္ပါၿပီ ပရိနိဗၺာန္စံယူရန္ အခ်ိန္အခါ သင့္ပါၿပီ။
ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူပါေတာ့ဘုရား။
ဥပါသကာပရိသတ္ သည္ ဗုဒၶ တရားေတာ္ကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ေဆာင္ရြက္ မွတ္သား၍ သူတပါးတို႔ကို လည္း ေဟာေျပာႏုိင္ပါၿပီ။ ဆန္႔က်င္ဘက္ေျပာလာသူတို႔ ကိုလည္း တရားသျဖင့္ႏွိမ္နင္းၿပီး အက်ဳိး အေၾကာင္းႏွင့္တကြ တရားကို ေဟာျပႏုိင္ပါၿပီ ပရိနိဗၺာန္ စံယူရန္ အခ်ိန္အခါ သင့္ပါၿပီ။
ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူပါေတာ့ဘုရား။
ဥပါသိကာ ပရိသတ္ သည္ ဗုဒၶ တရားေတာ္ကို ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ေဆာင္ရြက္ မွတ္သား ၍ သူတပါး တို႔ကိုလည္း
ေဟာေျပာႏုိင္ပါၿပီ။ ဆန္႔က်င္ဘက္ေျပာလာသူတို႔ကိုလည္း တရားသျဖင့္ႏွိမ္နင္းၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္းႏွင့္ တကြ တရားကို ေဟာျပႏုိင္ပါၿပီပရိနိဗၺာန္စံယူရန္ အခ်ိန္အခါ သင့္ပါၿပီ။ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူပါေတာ့ဘုရား။
ဒီလိုမ်ဳိး ျပည္စံု ပံုျပၿပီး ပရိနိဗၺာ န္စံဖို႔ ေလၽွာက္တယ္။
ဒီေတာ့ ဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံ ဖို႔ လာေလၽွာက္တာ ဒီ မာရ္နတ္ ပါပဲ။
ဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံမယ့္ ကိစၥ က ဘုရား ရဲ႕ကိစၥသာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူ စံခိုင္းလို႔မွ လည္း မဟုတ္ပါဘူး။
ဒီအခ်ိန္မွာ ဘုရား ရဲ႕သက္ေတာ္ ဟာ ၈၀ အတြင္း ကို ခ်ဥ္းနင္း ဝင္ေရာက္ေနၿပီ။ ၈၀ ျပည့္ဖို႔ ၃လ ပဲ လိုေတာ့ တယ္။
ဘုရားရွင္ တိုင္း ဟာ သက္တမ္း ရဲ႕ ၅ပံု ၄ပံု မွာပဲ ပရိနိဗၺာန္ စံေလ့ရွိတယ္။
ဘုရားရွင္ ရဲ႕ ပစၧိမ သာဝကျဖစ္တဲ့ သုဘဒၵပရဗိုဇ္ ကလည္းေနာက္သံုးလေန မွ ဉာဏ္ရင့္ မယ္။ တရားေဟာလို႔ ရမယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၇ လ တုန္းက ေသေလာက္ တဲ့ ေသြးဝမ္း သြန္ေရာဂါ ကို အာယုပါလက ဖလသမာပတ္ နဲ႔
၁၀ လတာ ထိန္းတာ ကလည္း ေနာက္သံုးလ ဆို ျပည့္ၿပီ။
ပရိနိဗၺာန္ စံယူေလာက္ေအာင္ ျပင္းထန္ တဲ့ ေသြးဝမ္းသြန္ေရာဂါဟာ လည္း ျပန္ေပၚေတာ့မယ္။
ျပန္ေပၚ လာတဲ့ ေရာဂါ ကို အာယုပါလက ဖလသမာပတ္ နဲ႔ ျပန္ထိန္းခ်င္လည္း ရတယ္။ မထိန္းေတာ့ပဲ အႏုပါဒိေသသ ပရိနိဗၺာန္ ဝင္စံလိုက္လည္း ရတယ္။
အရင္က ဖလသမာပတ္ သံုးၿပီးေရာဂါကို ထိန္းတာ ဟာ ပစၧိမသာဝက ကို တရားေဟာ ဖို႔ မမီမွာ စိုးလို႔။ အခုက ပစၧိမသာဝက ကို တရားေဟာမီတဲ့ အတြက္ မထိန္းေတာ့ဘူး ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ့မယ္။
ဒီေတာ့ ဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံတာ မာရ္နတ္ေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ဘူး သူကရမဒၵဝေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။
(သူကရမဒၵဝ ကို ဝက္သား မဟုတ္ေၾကာင္း က်မ္းမ်ားစြာ တို႔မွာ ရွင္းလင္း ထားတာေတြ႕ရ ပါတယ္။ ပို႔စ္နဲ႔ မဆိုင္လို႔ မေရးေတာ့ပါဘူး)
မာရ္နတ္ ကလည္း လာလာေႏွာင့္ယွက္ေနတာ ဒီ တစ္ေယာက္တည္းပါ။
ပရိနိဗၺာန္ မစံခင္ ၁၀လ အလို (အာယုသခါၤရ မလႊတ္ခင္ ၇လ အလို) ကတည္းက ပရိနိဗၺာန္ စံစရာ ေရာဂါေဝဒနာ ေသြးဝမ္းသြန္မႈ ျဖစ္ေနၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္တန္ၿပီ မို႔ ပရိနိဗၺာန္ စံေၾကာင္း သိေလာက္ပါၿပီ။
၄ နဲ႔ ၅ ရဲ႕ အေျဖ ၿပီးပါၿပီ ။
[[ သူကရမဒၵ ဝဟာ ေသြးဝမ္းသြန္ေစခဲ့တာ မဟုတ္ပဲ ေသြးဝမ္းသြန္လို႔ ေလ်ာ့သြားတဲ့ အာဟာရ၊
ဆုတ္ယုတ္ သြားတဲ့ ခြန္အားေတြ ကို ျပန္လည္ျဖည့္တင္းေပးခဲ့ တာပါ။အကယ္၍ သာ သူကရမဒၵဝ ကို ႀကိဳတင္ မွီဝဲထားျခင္း မရွိရင္ ေသြးဝမ္းသြန္ၿပီး ခ်က္ခ်င္းေတာင္ ပရိနိဗၺာန္ စံသြားႏုိင္ပါတယ္။
ခုေတာ့ သူကရမဒၵဝ ရဲ႕အာဟာရ က ကုသိနာရံု အထိေျခက်င္ႂကြသြားႏုိင္ ပါေသးတယ္။
သူကရမဒၵဝ ကို သံုးေဆာင္ မိလို႔ အာဟာရ ရွိၿပီး ေနႏုိင္ တာကို သူကရမဒၵဝေၾကာင့္ေသြးဝမ္း သြန္တယ္ ထင္ရင္ေတာ့ မွားပါ လိမ့္မယ္။
ဒီ သူကရမဒၵဝ ဟာ ဘုရားမျဖစ္ခင္ အာဟာရျဖည့္တင္း တဲ့ သုဇာတာ ရဲ႕ ဃနာႏုိ ႔ဆြမ္းလိုပဲ အက်ဳိးေက်းဇူးႀကီး မားေၾကာင္းေျပာခဲ့ပါတယ္။ ]]
ဒီေတာ့ အေၾကာင္းစံု ညီေနၿပီျဖစ္တဲ့ေနာက္ ၃ လကို ဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ့မွာျဖစ္လို႔ မာရ္နတ္ က ပရိနိဗၺာန္ျပဳ ဖို႔ လာေလၽွာက္ခ်ိန္ မွာ ဘုရားက -မာရ္နတ္ေရ ငါဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳမယ့္
ကိစၥ မွာ မင္းေၾကာင့္ၾကစိုက္ မေနနဲ႔ေတာ့ ေနာက္ ၃ လေနရင္ ငါဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ့မယ္။
ဒီလိုေျပာၿပီး အာယုသခါၤရ ကို လႊတ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။
ဒီလို အာယုသခါၤရ ကို လႊတ္လိုက္တဲ့ အခါမွာ ေၾကာက္စရာေကာင္းၾကက္သီးေမြးညႇင္း
ထေလာက္ေအာင္ ေျမငလ်င္ အႀကီးအက်ယ္လႈပ္တယ္။
မိုးေတြခ်ဳန္း လၽွပ္စီးေတြ လက္တယ္။
ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ေတာ့ ပရိနိဗၺာန္ျပဳဖို႔ နီးကပ္ၿပီမို႔
ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ တဲ့ ပီတိ နဲ႔ ဥဒါန္းက်ဴးေတာ္မူပါေသးတယ္။
ဥဒါန္း --
ေလာက သံုးဘံု အလံုးစံု ကို အကုန္ သိျမင္ ဘုရားရွင္ သည္ အက်ဳိးတရား အစားစား ၏ ျဖစ္ပြားရာ လည္းျဖစ္ ထေသာ အသစ္တဖန္ ဘဝ ကို စီမံတတ္သည္လည္း ျဖစ္ထေသာ ခ်ိန္ခြင္ပမာ ဉာဏ္ပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာ ပိုင္ပိုင္ မခ်ိန္ႏုိင္ေသာ မဟဂၢဳတ္ကံ ကိုလည္းေကာင္း မဂ္ အရဟတၱ ရတံုး ကပင္ လံုးဝမငဲ့ စြန္႔လႊတ္ေတာ္ မူခဲ့ၿပီ၊
သူရဲေကာင္းႀကီး သည္ စစ္ဝတ္တန္ဆာ ကို ဖ်က္ဆီး လိုက္သကဲ့ သို႔ ထို႔အတူ မိမိသႏၲာန္ ၌ေမြ႕ေလ်ာ္ေတာ္ မူေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာ သည္ မိမိ သႏၲာန္၌ အဖန္ဖန္ျဖစ္ေသာ ကိေလသာ ကို ဖ်က္ဆီးေတာ္ မူၿပီ။
လကၤာ ။ ။ မုနိ ထြဋ္တင္ ဘုရားရွင္ သည္ မ်ားျဖင္ အခ်ိဳး အမ်ဳိးမ်ဳိး ဟု ေကာင္းဆိုးႏွစ္ျပင္ ေပးစြမ္းအင္ ကို ခ်ိန္ခြင္ ပမာ ဉာဏ္ပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာ လွလွ ခ်ိန္၍ ရသည့္ တုလ မည္ျငား ကာမာဝစရကံ တရား ကို လည္းေကာင္း၊
ခ်ိန္ခြင္ပမာ ဉာဏ္ပညာျဖင့္ ေကာင္းစြာ ပိုင္ပိုင္ မခ်ိန္ႏုိင္မႈ အေၾကာင္းျပဳ၍ အတုလ မည္ျငား မဟဂၢဳတ္ ကံတရား ကိုလည္းေကာင္း ။
မဂ္ အရဟတၱ ရတုန္း ကပင္ လံုးဝ မငဲ့ စြန္႔လႊတ္ ခဲ့၍ တကယ့္ စစ္ပြဲ ႏုိင္ေအာင္ႏႊဲသည့္ သူရဲေခါင္းအုပ္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သည္ ဖြဲ႕တုပ္ စစ္ဝတ္ အားလံုးခၽြတ္သို႔ ဝဋ္ကိေလသာ အျဖာျဖာ ကို ေကာင္းစြာ ဖ်က္ဆီး အားလံုးၿပီးသည္ .....
ေအးႀကီး ေအးရၿပီ တကား။
ျမတ္စြာဘုရား ဥဒါန္းက်ဴး သလိုပဲ မာရ္နတ္ ကလည္း ေပ်ာ္ၿပီး ထြက္သြားတယ္။ ဒီ ၃ လ အတြင္းမွာ အရွင္ သာရိပုတၱရာ နဲ႔ အရွင္ေမာဂၢလာန္ အဂၢသာဝ ကႀကီး ၂ပါးေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳၾက ပါတယ္ ။
အရွင္ေမာဂၢလာန္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး ပရိနိဗၺာန္ မျပဳခင္ အခါတပါး က တစ္ကိုယ္ တည္း ေနေန တုန္း မာရ္နတ္ က ဝမ္းထဲ ကို ဝင္ေရာက္ေႏွာင့္ယွက္တယ္။
မေထရ္ျမတ္ ဝမ္းက မသာမယာျဖစ္လာ လို႔ အစာ အာဟာရေၾကာင့္လား ဆိုၿပီး လမ္း ထေလၽွာက္ တယ္။ တန္ခိုးေတာ္နဲ႔ လည္း ၾကည့္တယ္။
ဒီေတာ့ မွ မာရ္နတ္ ဝင္ေနတာ သိၿပီး မာရ္နတ္ ကို ထြက္ခိုင္းတယ္။
မာရ္နတ္ က ငါ့ကိုျမင္သြားၿပီ ဆိုၿပီး ဝမ္းထဲ က ထြက္လာရတယ္။
တန္ခိုးျပင္းထန္ အရွင္ေမာဂၢလာန္ ရဲ႕စကား ကို အာခံဖို႔ လည္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ အျပင္ထြက္ၿပီး ခပ္လွမ္းလွမ္း မွာ ကိုယ္ေဖ်ာက္ ရပ္ေနတယ္။
အရွင္ေမာဂၢလာန္ က မင္းကို ငါျမင္ ရေသးတယ္လို႔ေျပာၿပီး ဒီမယ္ မာရ္နတ္ ငါလည္း အရင္က မာရ္နတ္ျဖစ္ ခဲ့ ဖူးတယ္။ ဒီေတာ့ မာရ္နတ္ စိတ္ဝင္ စားသြားတယ္။
ငါ့ရဲ႕နာမည္ က အဲ့ဒီတံုး က ဒုႆီ လို႔ေခၚတယ္။ အဲ့ဒီတုန္းက ငါ့ႏွမ ဟာ အခု မင္းအေမ ပဲ။ ဒီေတာ့ မင္းနဲ ႔ငါဟာ တူအရီးေတာ္တယ္။
ဒီလိုေျပာလိုက္ေတာ့ မာရ္နတ္ သူ႔ဦးေလးမွန္း လည္းသိသြားေရာ ႏွလံုးသား က ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေျပာင္း သြား တယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ မွ မေထရ္ျမတ္ က ငါ မာရ္နတ္ျဖစ္ခဲ့တုန္း ကလည္း ဘုရား နဲ႔ သံဃာေတြ ကိုေစာ္ကား ခဲ့ လို႔ စုတိျပတ္ေႂကြေသလြန္တဲ့ အခါအဝိစိ ငရဲ ကို က်ဆင္း ခံခဲ့ရတယ္။
မင္းလည္း ဘုရား နဲ႔ သံဃာေတြ ကို ဆက္ၿပီးျပစ္မွားေႏွာင့္ယွက္ေနဦးမယ္ ဆိုရင္ ငါ့တုန္းက လိုပဲ
အပယ္ က်လိမ့္မယ္ လို႔ ရွင္းျပလိုက္တယ္။ မာရ္နတ္ အသိတရား ဝင္သြားတယ္။
သူ ဒီအတိုင္း ဆက္သြားရင္ ငရဲက်မွာ လည္းေၾကာက္လာတယ္။ သူ မွားခဲ့သမၽွ ကိုလည္း ေနာင္တ ရလာ တယ္။ သတၱဝါေတြ သံသရာဝဋ္ က မလြတ္ေအာင္ သူႀကိဳးစားခဲ့တာေတြ ကို ေနာင္တ ရၿပီး အရွင္ေမာဂၢလာန္ ရဲ႕တရား တိုတိုေလး နဲ႔ မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ ရေလာက္ပါ ရဲ႕နဲ႔ သာဝကေဗာဓိဉာဏ္ မယူေတာ့ပဲ။ သတၱဝါေတြ ကိုပါ သံသရာဝဋ္ က ေခၚထုတ္ႏုိင္ တဲ့ သမၼာသေမၺာဓိဆု ကို ပန္ခဲ့တယ္။
ၿပီးေတာ့သူေနတဲ့ ပရနိမၼိတဝႆ ဝတီနတ္ျပည္ ကို ျပန္သြားခဲ့ပါတယ္။ ပါရမီေပါင္းမ်ား စြာျဖည့္ က်င့္ၿပီး ေလာက သတၱဝါေတြ ကို ဘုရားတစ္ဆူ အေနနဲ႔ ေခ်ခၽြတ္ပါလိမ့္ ဦးမယ္။
လက္ ရွိေတာ့ ဝႆ ဝတီနတ္ျပည္မွာပါ။
၆ ရဲ႕ အေျဖၿပီးပါၿပီ ။
**************************************************
ဘုရားက မာရ္နတ္ ကို မေႏွာင့္ယွက္ေအာင္ ခ်ဳပ္ထား တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာလို႔ တစ္ခုခု မလုပ္သလဲ ကို သိေလာက္ပါၿပီ။
သူ ႔ဦးေလးေဟာင္း က ဆံုးမ မွ ရမွာေၾကာင့္ က တစ္ေၾကာင္း တန္ခိုး နဲ႔ ဆံုးမရင္ မာစ္နတ္ က မႏုိင္မွန္း သိလည္း သူခ် ကိုယ္ခ် ကြာ ဆိုၿပီး ျပန္ခ်ေနရင္ အက်ဳိးယုတ္ မွာ စိုးတာေၾကာင့္က တစ္ေၾကာင္း ဘုရား ဆု ပန္မယ့္ ဆႏၵျဖစ္ဦးမယ့္ ဥပနိႆ ယ ကို ျမင္တာ က တစ္ေၾကာင္းေၾကာင္႔ စတာေတြေၾကာင့္ အေစာ ပိုင္း ေႏွာင့္ယွက္ သမၽွ ကို ေမတၱာ၊ ကရုဏာ၊ ဥေပကၡာေတြနဲ႔ သည္းခံ ခဲ့တာပါ။
၇ ရဲ႕ အေျဖ ၿပီးပါၿပီ ။
***************************************************
မာရ္နတ္ ကို အရွင္ေမာဂၢလာန္ ဆံုးမႏုိင္ခဲ့တဲ့ အတြက္ အရွင္ ဥပဂုတ္ ဆံုးမတယ္ ဆိုတာ လံုးဝ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခ်က္ က အရွင္ ဥပဂုတ္ ဆိုတာ မဟာယာန အႏြယ္ဝင္ စိတ္ကူးယဥ္ ဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္ပါ။
၈ ရဲ႕ အေျဖ ၿပီးပါၿပီ ။
***************************************************
တစ္ခါ က စြန္းလြန္း ဆရာေတာ္ႀကီးကို ပရိနိဗၺာန္ျပဳ ဖို႔ နတ္တစ္ပါး က လာေလၽွာက္ ဖူးတယ္။
အရွင္ဘုရား အာယုသခါၤရ လႊတ္ပါေတာ့ ဘုရား တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီး က မလႊတ္ဘူးကြာ ဆိုၿပီးေငါက္ထုတ္ လိုက္ေတာ့ သတၱဝါေတြေတာ့ အကၽြတ္တရား ရၾကလိမ့္ဦးမယ္ ကြာ ဆိုၿပီး စိတ္ပ်က္ လက္ပ်က္ ျပန္ သြား တယ္တဲ့။
ဆရာေတာ္ႀကီးေဘးနား က တပည့္ေတြ က အဲ့ဒါ မာရ္နတ္ျဖစ္လိမ့္မယ္ လို႔ေျပာေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီး က အဘိညာဥ္ နဲ႔ လိုက္ၾကည့္ၿပီးျပန္ေျပာတယ္။
မာရ္နတ္ မဟုတ္ဘူးကြ။ ေအာက္ကနတ္ေသး နတ္မႊားေလး ပါပဲ မာရ္နတ္ႀကီး က လိမၼာေနပါၿပီ ကြာ တဲ့
ကိုးကားေသာက်မ္းစာအုပ္ မ်ား>>>>>
(၁) မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ဆယ္လျမတ္ဗုဒၶ
(၂) မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ႀကီး ရဲ႕မဟာ ဗုဒၶဝင္
(၃) က်ီးသဲေလးထပ္ ဆရာေတာ္ ရဲ႕ ဇိနတၳ ပကာသနီ
(၄) တည္ေတာ ဆရာေတာ္ ရဲ႕ ဗုဒ ၶဝါဒ ဆိုင္ရာအေမး အေျဖ မ်ား
(၅) စြန္းလြန္း အေမးအေျဖ မ်ားနဲ႔
(၆) ေဒါက္တာ မင္းတင္မြန္ တကၠသိုလ္ အဘိဓမၼာေပါင္းခ်ဳပ္